poniedziałek, 24 lutego 2014

Zdrapki sylabowe

A dzisiaj pokażę Wam jak uatrakcyjnić zajęcia robiąc zdrapki. Zdrapka fajna sprawa - lubicie zdrapywać? Ja uwielbiam, choć jeszcze nic nigdy w żadnej zdrapce nie wygrałam. Życie jest brutalne :P

Zdrapka końcowo wygląda tak:



Zabawa polega na tym, że trzeba odjąć wstążkę i pod nią szukać kolorowych plan i drapać :) A jak się zdrapie, to przeczytać :)

 Tu do Was gadam, ale kto posłuchać nie chce/nie może, pod filmem instrukcja wykonania:)

Jak wykonać zdrapkę?
1. Składniki: rolka po ręczniku papierowym, kolorowe lakiery do paznokci, taśma klejąca, mazak i wstążka




2. Na rolce pisakiem piszemy sylaby/samogłoski/cyfry/kształty



3. Napisane znaki zaklejamy taśmą klejącą (musi być ślisko!)



4. A potem zamalowujemy lakierem do paznokci :)


5. Teraz owijamy rolkę wstążką


6. TADAM!!


7. Zadaniem dziecka jest znaleźć pod wstążką cętkę z lakieru i zdrapać ją!

Miłej zabawy!

PS. Pomysł na zdrapkę zaczerpnięty ze http://stylowo.tv/

6 komentarze:

Fajne! Zrobię takie:D Na pewno Gabi bardzo się spodoba:)

ja kiedyś robiłam zdrapki dzieciom z kleju brokatowego(tuba brokatu z klejem), łatwiej się to ściera jak lakier (chyba)

Ekstra! Też zrobię, a co!

Moje Przedszkolaki za taką zdrapkę z samogłoskami dadzą się ... ;)

U nas wszystkie pomysly na urozmaicenie czytania sylab bardzo mile widziane. Jak tylko zaczynamy czytanie to corcia pyta : "masz niespodzianke ?". No to bedzie miala niespodzianke bo zdrapek jeszcze u nas nie bylo.
A m P

Prześlij komentarz

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Wyraź je :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.