poniedziałek, 13 stycznia 2014

Co do czego pasuje?

Dzisiaj znowu prosta zabawa w domu.

Co do czego pasuje?

Znacie?

Pewnie, że znacie. Kto nie zna?! W większości książeczek dla dzieci są tego typu zabawy.

Zabawa opiera się na kojarzeniu. Teorii kojarzenia, ani tego, co trzeba zrobić najpierw itp. przytaczać nie będę, bo już o tym było tutaj. Dziś pokażę Wam, jak się bawić w tego typu zabawy w domu.

Co będzie potrzebne? Aparat i drukarka, bądź zdolne ręce mamy/taty, papier i kredka/mazak. W związku z moimi średnimi zdolnościami plastycznymi, ja bazuję na zdjęciach ;)


Są dwie wersje zabawy: 1. wykorzystująca czas, kiedy dziecko śpi/dziecka nie ma w domu, a mama się nudzi (dobry żart mi wyszedł??:P), 2. kiedy dziecko jest i trzeba je wykorzystać do przygotowania zabawy ;)


Zacznę od wersji 2.

Bierzemy malucha i dajemy mu aparat w łapkę. Zadaniem dziecka jest znaleźć kilka par pasujących do siebie przedmiotów i zrobić im zdjęcia. O tak.






Potem zdjęcia drukujemy każde osobno, lub wszystkie na jednej kartce i prosimy dziecko, aby ułożyło w parach co do czego pasuje.




Proste, prawda?

Trudne zaczyna się robić, kiedy zaczynamy grać w memory tymi kartami, które wydrukowaliśmy. Zwłaszcza, jeśli mamy ich wiele. Trudne zaczyna się też robić, kiedy zamiast drugiego obrazka, do karty dodamy podpis. Ale o tym już mówiłam :)

Dzisiaj krótko, bo mam wyjątkowo mało czasu, niestety :(

Ale mam dla Was małą niespodziankę :) Otóż pod adresem: http://matchthememory.com/centrumgloska znajdziecie grę memory stworzoną przeze mnie z moich zdjęć wyżej. Pamiętajcie jednak, że to gra dla dzieci powyżej 3.r.ż. (bo mniejszych nie dopuszczamy do komputera!:P)

Jeszcze wiadomość dla tych, których nie ma na facebooku, otóż:

Moi Drodzy 

Nie chciałam robić większego misz-maszu na "Głosce", więc powstał nowy projekt. Projekt ma dumną nazwę "Książę i żaba" i co jakiś czas będzie gościł na kanale CentrumGloska na youtube.
Projekt ma również swój blog (www.ksiazeizaba.blogspot.com) i funpage. Jak macie ochotę, zapraszam do obejrzenia :))



1 komentarze:

robienie zdjęć muszę wypróbować bo to uwielbiają, niech je cykają z sensem :)

Prześlij komentarz

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Wyraź je :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.